Žaidimai kompanijai – TOP 10
Žaidimai kompanijai gali būti puikus būdas praleisti laiką, stiprinti ryšius ir mėgautis draugyste.
Netrukus apžvelgsime dešimt įvairių žaidimų, kurie tinka žaisti su draugais. Jie patiks įvairaus amžiaus ir pomėgių žmonėms bei galės būti pritaikyti pagal žaidėjų skaičių ir pageidavimus.
1. Alias
Alias – tai populiarus komandinis žodžių aiškinimo žaidimas. Žaidimo metu stengiamasi paaiškinti savo komandos nariams kuo daugiau žodžių per tam tikrą laiko tarpą, nevartojant pačio žodžio, jo dalies arba išvestinių formų.
Žaidimas Alias lavina greitą mąstymą, gebėjimą aiškiai reikšti mintis ir komandinio darbo įgūdžius. Tai puiki pramoga vakarėliams, šeimos ar draugų susibūrimams.
Alias taisyklės
Alias žaidžiamas vadovaujantis šiomis paprastomis, lengvai suprantamomis taisyklėmis:
- Žaidėjai susiskirsto į komandas po du.
- Vienas kamandos narių aiškina, o kitas spėlioja žodžius.
- Aiškintojas traukia kortelę, ant kurios parašyti žodžiai, kuriuos reikia paaiškinti.
- Nustatomas laiko limitas, per kurį aiškintojas stengiasi paaiškinti kuo daugiau žodžių. Paprastai tai būna viena minutė.
- Aiškintojas negali naudoti žodžio, kurį aiškina, jo dalies arba išvestinių formų. Taip pat negalima rodyti žodžio tarimo ar naudoti užsienio kalbų.
- Jei komanda atspėja žodį, ji gauna tašką, ir aiškintojas traukia kitą kortelę su nauju žodžiu.
- Jei aiškintojas pažeidžia taisykles, žodis prarandamas ir traukiama nauja kortelė.
- Pasibaigus laikui, aiškinimo teisė perduodama kitai komandai.
Kaip aiškinti žodžius žaidime Alias?
Daugeliui gali kilti klausimas, kaip reikia aiškinti žodžius žaidžiant Alias. Štai keletas pavyzdžių: aiškindami žodį „obuolys“, galime sakyti: „Tai vaisius, dažnai raudonas arba žalias, auga ant medžio, Ieva davė Adomui rojaus sode“.
Norint paaiškinti žodį „laikrodis“, galima sakyti: „Prietaisas, kuris rodo, kokia valanda, jį nešiojame ant riešo arba kabiname ant sienos“.
Žodžiui „knyga“ tiktų toks aiškinimas: „Tai daiktas, kurį naudojame mokymuisi arba laisvalaikiui, jis sudarytas iš sunumeruotų puslapių“.
2. Mafija
Mafija – tai psichologinis vaidmenų žaidimas, kuris gali būti žaidžiamas didesnėje žmonių grupėje. Žaidimas imituoja kovą tarp mafijos narių ir civilių gyventojų.
Žaidimo tikslas skiriasi priklausomai nuo to, kuriai pusei atstovaujate: mafija siekia „nužudyti“ visus civilius, o civiliams reikia atspėti, kas yra mafijos nariai ir juos „sulaikyti“.
Mafijos taisyklės
- Žaidėjų skaičius. Žaidimui reikia mažiausiai 6-8 žaidėjų, tačiau jis tampa dar įdomesnis, kuomet dalyvauja 10 ar daugiau dalyvių.
- Vaidmenų pasiskirstymas: Prieš pradedant žaidimą, kiekvienas žaidėjas gauna paslėptą kortelę, kuri nurodo jo vaidmenį: mafijos narys, civilis gyventojas, detektyvas, gydytojas ar kiti specialūs vaidmenys, jei taikomos papildomos taisyklės.
- Žaidimo ciklai: Žaidimas vyksta „dienos“ ir „nakties ciklais. Naktį mafija „žudo“ – mafijos nariai tyliai sutaria, ką jie nori nužudyti. Detektyvas gali patikrinti vieno žaidėjo tapatybę, o gydytojas – išgelbėti vieną žaidėją nuo mirties. Dieną visi žaidėjai diskutuoja ir balsuoja, ką „sulaikyti“ kaip įtariamą mafijos narį.
- Žaidimo pabaiga: Žaidimas baigiasi, kai visi mafijos nariai yra sulaikyti arba mafija „nužudo“ pakankamai civilių, kad taptų dauguma.
3. Monopolis
Monopolis yra populiarus, XX amžiaus pradžioje sukurtas stalo žaidimas. Žaidimo tikslas – tapti turtingiausiu žaidėju ir eliminuoti kitus žaidėjus, perimant jų turtą. Žaidimas gali tęstis kelias valandas ir jame gali dalyvauti nuo 2 iki 8 žaidėjų.
Monopolio taisyklės
- Pradžia: Kiekvienas žaidėjas pradeda su tam tikra suma pinigų (priklauso nuo žaidimo versijos, bet dažniausiai tai yra 1500 dolerių). Žaidėjai meta kauliukus, norėdami nustatyti, kas pradės žaidimą. Didžiausią skaičių išmetęs žaidėjas pradeda pirmas.
- Judėjimas: Žaidėjai meta du kauliukus ir pajuda tiek langelių, kiek rodo kauliukų suma. Jei žaidėjas išmeta du vienodus skaičius, jis meta kauliukus dar kartą ir juda papildomai.
- Pirkiniai: Kai žaidėjas atsiduria ant nekilnojamo turto langelio, kuris niekam nepriklauso, jis gali jį nusipirkti iš banko nurodyta kaina. Jei žaidėjas nusprendžia nepirkti, turtas aukcionuojamas tarp visų žaidėjų.
- Nuoma: Kai žaidėjas atsiduria ant kito žaidėjo valdomo nekilnojamo turto langelio, jis turi sumokėti nuomą savininkui. Nuomos dydis priklauso nuo turto vertės ir to, ar nekilnojamasis turtas yra su papildomais pastatais.
- Pastatai: Žaidėjas gali statyti namus ar viešbučius ant savo nekilnojamojo turto, kai turi visus tos spalvos turto langelius. Tai padidina nuomos kainą kitam žaidėjui, kuris atsiduria ant to langelio.
- Monopolijos: Turėti visus vienos spalvos nekilnojamojo turto langelius suteikia žaidėjui monopoliją, leidžiančią statyti pastatus ir taip didinant nuomos kainas.
- Bankrotas: Jei žaidėjas negali sumokėti skolos, jis bankrutuoja ir išeina iš žaidimo. Visas jo turtas perduodamas kreditoriui.
- Kalėjimas: Žaidėjas gali atsidurti kalėjime dėl tam tikrų priežasčių. Jis gali iš ten išeiti arba sumokėjęs užstatą, arba išmetęs du vienodus skaičius.
4. Uno
Pupuliarų kortų žaidimą Uno gali žaisti 2-10 žaidėjų. Žaidimo tikslas – pirmajam atsikratyti visų turimų kortų. Žaidimas susideda iš 108 kortų, kurios skirstomos į keturias spalvas: raudoną, žalią, mėlyną ir geltoną. Čia yra ir specialiosios kortos, kurios gali pakeisti žaidimo eigą.
UNO taisyklės
- Kiekvienas žaidėjas pradeda su 7 kortomis rankoje.
- Likusios kortos dedamos į kaladę veidu žemyn, o viršutinė korta atverčiama ir tampa pradine korta.
- Žaidėjai paeiliui deda po vieną kortą ant atvirų kortų krūvos. Norint padėti kortą, ji turi atitikti spalvą, numerį ar simbolį su viršutine korta.
- Jei žaidėjas neturi tinkamos kortos, jis turi traukti kortą iš kaladės. Jei nauja korta tinka, ją galima iškart padėti; jei ne, ėjimas perduodamas kitam žaidėjui.
- Tolimesnė žaidimo eiga priklauso nuo žaidėjų ištrauktų specialių kortų: praleidimo, apsukimo, 2+, spalvos keitimo ir t.t.
5. Pictionary
Pictionary yra linksmas ir interaktyvus piešimo žaidimas, kuris tinka visų amžiaus grupių žmonėms. Žaidimo tikslas – atspėti žodžius ar frazes, kurias komandos narys bando pavaizduoti piešdamas. Šis kompanijos žaidimas paprastai žaidžiamas su 4 arba daugiau žaidėjų, kurie susiskirsto į komandas.
Pictionary taisyklės
- Pasiruošimas. Iš anksto paruošiamos kortelės su įvairiais žodžiais arba frazėmis, kurios bus piešiamos. Kortelės gali būti skirtingų kategorijų, pavyzdžiui, veiksmai, daiktai, vietos, žmonės ir t.t. Taip pat reikia turėti pieštuką ar markerį ir didelį lapą popieriaus arba specialią Pictionary lentą.
- Žaidimo eiga. Kiekvienos komandos nariai pasikeisdami tampa piešėjais. Piešėjo užduotis – pavaizduoti kortelėje esantį žodį taip, kad jo komandos nariai galėtų jį atspėti. Piešėjas negali naudoti žodžių, skaičių arba gestų – tik piešinį.
- Laiko ribojimas. Paprastai piešėjui suteikiamas tam tikras laiko limitas (pavyzdžiui, 1 minutė), per kurį komandos nariai turi atspėti žodį. Laikmatis padedamas, kai tik piešėjas pradeda piešti.
- Taškų skaičiavimas. Jeigu komanda atspėja žodį per nustatytą laiko limitą, ji gauna tašką. Jeigu neatspėja, taškas neskiriamas ir eilė perduodama kitai komandai.
6. „Kas aš?“
„Kas aš?“ yra linksma ir paprasta vakarėlio ar kompanijos žaidimas, kuris tinka bet kurios amžiaus grupės žmonėms. Žaidimo tikslas – atspėti, koks personažas ar daiktas yra užrašytas ant jums ant kaktos pritvirtinto lipduko, užduodant tik „taip“ arba „ne“ atsakymų reikalaujančius klausimus.
„Kas aš?“ taisyklės
- Pasiruošimas. Prieš pradedant žaidimą, reikia paruošti lipdukus su įvairių personažų, gyvūnų, daiktų ar profesijų pavadinimais. Lipdukus galima paruošti iš anksto arba leisti žaidėjams juos užrašyti vieni kitiems žaidimo metu, tačiau taip, kad tas, kuriam lipdukas klijuojamas, nematytų, kas ant jo parašyta.
- Žaidimo pradžia. Žaidėjai susėda ratu. Kiekvienam žaidėjui ant kaktos pritvirtinamas lipdukas taip, kad kiti žaidėjai galėtų matyti, kas parašyta, bet pats žaidėjas – ne.
- Klausimų uždavimas. Žaidėjai paeiliui užduoda klausimus, į kuriuos galima atsakyti tik „taip“ arba „ne“, pavyzdžiui, „Ar aš esu gyvas?“, „Ar aš esu daiktas?“, „Ar aš galiu skristi?“ ir t.t.
- Eigos tęstinumas. Jei į klausimą atsakoma „taip“, žaidėjas tęsia ir gali užduoti dar vieną klausimą. Jei atsakymas yra „ne“, eilė pereina kitam žaidėjui.
7. Tabu
Tabu yra linksmas ir dinamiškas žodžių aiškinimo žaidimas, kuris tinka žaisti tiek su šeima, tiek su draugais. Žaidimo tikslas – paaiškinti savo komandos nariams žodį, kuris yra ant kortelės, nenaudojant penkių draudžiamų žodžių, kurie taip pat nurodyti ant kortelės. Šie draudžiami žodžiai dažniausiai susiję su aiškinamu žodžiu, todėl žaidėjui tenka išradingai naudoti sinonimus, apibūdinimus ir kitas kalbos priemones.
Tabu taisyklės
- Žaidėjai susiskirsto į komandas. Kiekvienoje komandoje turėtų būti bent du žaidėjai.
- Vienas komandos žaidėjas tampa aiškintoju. Jis traukia kortelę, ant kurios yra parašytas aiškinamas žodis ir penki draudžiami žodžiai.
- Aiškintojas turi paaiškinti savo komandos nariams žodį, nevartodamas draudžiamų žodžių ir nekalbėdamas tarptautinėmis žodžių formomis, taip pat negalima rodyti ir piešti.
- Komanda turi atspėti žodį per nustatytą laiko limitą (pavyzdžiui, vieną minutę). Jei komanda atspėja žodį, ji gauna tašką.
- Jeigu aiškintojas per klaidą paminės bet kurį draudžiamą žodį, aiškinimas yra nutraukiamas, komanda negauna taško už tą ratą, ir eilė pereina kitai komandai.
- Žaidimas tęsiamas, kol kiekvienas komandos narys bent kartą tampa aiškintoju, arba iki to momento, kol bus išnaudotas visas kortelių rinkinys.
8. Charadas
Charadas, dar žinomas kaip Pantomimos žaidimas, yra linksmas ir energingas kompanijos žaidimas, skirtas įvairioms žmonių grupėms. Tai puiki pramoga vakarėliams ar susibūrimams, kur žaidėjai gali išbandyti savo gebėjimus atspėti žodžius ar frazes iš draugų atliekamų pantomimų.
Charado taisyklės
- Žaidėjų skaičius. Žaidimą gali žaisti bet koks skaičius žaidėjų, tačiau geriausia, jei yra bent 4 žmonės, kurie galėtų susiformuoti bent dvi komandos.
- Žodžių ar frazių parinkimas. Prieš pradedant žaidimą, kiekviena komanda turėtų pasirinkti žodžius ar frazes, kurias kitos komandos nariai turės atspėti. Žodžiai ar frazės gali būti įvairių kategorijų, tokie kaip filmai, knygos, veikėjai, profesijos, veiksmai ir pan.
- Eiliškumas. Komandos išsirenka, kuria eile jos eis, ir kiekvienas žaidėjas paeiliui tampa pantomimos atlikėju.
- Žaidimo eiga. Atlikėjas gauna žodį ar frazę, kurią turi pavaizduoti naudodamas tik gestus ir kūno kalbą, be jokių garsų ar kalbos. Likusieji komandos nariai turi atspėti, ką jis vaizduoja.
- Laiko ribojimas. Kiekvienam atlikėjui suteikiamas tam tikras laiko tarpas (pavyzdžiui, 1-2 minutės), per kurį jo komanda turi atspėti žodį ar frazę.
9. Klausimai
„Klausimai“ yra paprastas ir linksmas bendravimo žaidimas kompanijai, kuris gali būti žaidžiamas bet kur ir su bet kokiu skaičiumi žaidėjų.
Žaidimo tikslas – išlaikyti pokalbį, naudojant vien klausimus, ir išvengti bet kokio teiginio, klausimo pakartojimo ar ilgesnės už nustatytą laiką tylos.
Žaidimo taisyklės
- Žaidėjai susėda ratu arba sėdi prie stalo.
- Pasirenkamas žaidėjas, kuris pradeda žaidimą užduodamas bet kokį klausimą kitam žaidėjui.
- Kitas žaidėjas turi atsakyti klausimu, kuris gali būti susijęs ar nesusijęs su prieš tai užduotu klausimu.
- Negalima kartoti to paties klausimo, kuris buvo užduotas šioje ar ankstesnėje eigoje.
- Žaidėjas pralaimi eilę, jeigu:
– pasako teiginį;
– pakartoja klausimą;
– per ilgai galvoja (laiko limitą gali nustatyti grupė, pavyzdžiui, 5 sekundes);
– juokiasi arba negali tęsti dėl kitos priežasties.
Patarimai:
Klausimai gali būti asmeniniai, juokingi, filosofiniai ar net absurdiški, svarbu, kad jie išliktų klausimų forma.
Naudokite kūno kalbą ir intonaciją, kad padarytumėte žaidimą įdomesnį. Būkite kūrybingi su klausimais, kad į juos būtų sunkiau atsakyti.
10. Werewolves
„Werewolves“ (liet. Vilkolakiai), dar žinomas kaip „The Werewolves of Millers Hollow“ arba tiesiog „Vilkolakiai“, yra populiarus vaidmenų žaidimas, kuris yra labai panašus į „Mafiją“.
Šis kompanijos žaidimas reikalauja, kad žaidėjai bendrautų, darytų prielaidas ir naudotų strategiją, siekiant identifikuoti, kurie iš jų yra vilkolakiai.
Pagrindinės taisyklės
- Žaidėjai suskirstomi į dvi pagrindines grupes: nekaltus kaimo gyventojus ir vilkolakius, kurie slapta gyvena kaimo bendruomenėje. Kiekvienas žaidėjas gauna slaptą vaidmenį, kuris nusako jo tikslus ir galimybes žaidime.
- Žaidimas vyksta keliais ciklais, kurie susideda iš nakties ir dienos.
- Nakties metu vilkolakiai susitinka ir pasirenka vieną kaimo gyventoją, kurį „nužudys“. Tai daroma slaptai, kad likę kaimo gyventojai nežinotų, kas yra vilkolakiai.
- Dienos metu visi sužino, kas buvo „nužudytas“ naktį. Tada prasideda diskusijos, kurių metu kaimo gyventojai bando išsiaiškinti, kas yra vilkolakiai. Žaidėjai gali kalbėti, diskutuoti, įtarti kitus ir net meluoti, siekdami apginti save arba nukreipti įtarimą nuo savęs.
- Po diskusijų vyksta balsavimas, kurio metu visi žaidėjai balsuoja, ką jie mano esant vilkolakiu. Tas žaidėjas, kuris gauna daugiausiai balsų, yra „kariamas“ ir atskleidžiamas jo vaidmuo. Jei jis buvo vilkolakis, kaimas švenčia pergalę, bet jei ne, tai reiškia, kad buvo „nužudytas“ nekaltas žmogus.
- Žaidimas tęsiasi, kol visi vilkolakiai yra pašalinti (kaimo gyventojų pergalė) arba kol vilkolakiai tampa dauguma (vilkolakių pergalė).
Išvados
Šiame straipsnyje pateikti žaidimai kompanijai puikiai tinka žaisti su draugais. Nuo žodžių aiškinimo ir vaidmenų žaidimų iki klasikinių stalo ir kortų žaidimų – tai pramogos kiekvienam skoniui.
Šie žaidimai draugų rate ne tik užtikrina smagų laiką, bet ir stiprina bendravimo įgūdžius, strateginį mąstymą bei komandinį darbą.
Taigi, renkantis vakarėlio ar susibūrimo pramogas, šis kompanijos žaidimų sąrašas gali tapti puikiu pagalbininku, užtikrinančiu linksmybes ir neįkainojamas akimirkas su draugais.
Kokie yra populiarūs žaidimai kompanijai❓
Populiariausi žaidimai kompanaijai yra: “Alias”, “Mafija”, “Monopolis”, “Uno”, “Pictionary”, “Kas aš?”, “Tabu”, “Charadas”, „Klausimai“,„Werewolves“.